For the series digital art in public
space: “Over the limbo”, interactive one-screen video
installation, 2009. Download
the pdf
“Over the limbo” is an interactive one-screen video
installation. The artwork aims to connect and merge the virtual
world of Second Life with the real world. The installation transforms
a tangible atmosphere into a ‘limbo’ where the viewer's
social identity is in question. In fact, the spectators can share
with the avatars, outside Second Life, the same time and the same
place. The audience is called to cope with a digital visual extension
of time and space. This is the place in which both the landscapes
overlaps and users interact with the avatars. Universe and meta-verse
are trapped on the borderline of a real-scale-surreal-dimension.
I’ve designed "Over the limbo" using After Effect
and Quartz Composer. With Quartz Composer I’ve imported scenarios
of Second Life, in real time, on the computer. At the same moment
a web-cam, connected to various patches in Quartz Composer, films
the viewers and projects them to the middle of a virtual atmosphere.
I've used some software effects to merge this space with the surrounding
reality.
Versione italiana:
“Over the limbo”, è una video installazione interattiva
e nasce con l’intento di connettere, fondere e far interagire
il mondo virtuale di Second Life con il mondo reale, in un’unica
nuova dimensione. L’installazione trasforma un ambiente tangibile
in un ‘limbo’ che mette in discussione la condizione
sociale degli spettatori, poiché essi, si trovano assieme
agli avatar allo stesso tempo e condividono un unico spazio neutrale
al di fuori di Second Life. “Over the limbo” forza gli
utenti a confrontarsi con una estensione digitale da cui scaturisce
una nuova visione spazio-temporale. In questa dimensione i paesaggi
dissolvendosi si sovrappongono e gli utenti possono dialogare in
tempo reale con gli avatar. Universo e meta-verso appaiono intrappolati
in una sorta di linea di confine, in una dimensione surreale visibile
in scala reale oltre lo spazio ed il tempo.
Ho progettato “Over the limbo” con After Effect e Quartz
Composer. Usando quest’ultimo, importo nel computer in tempo
reale scenari di Second Life. Nello stesso momento, la webcam connessa
a varie patchs di Quartz Composer, riprende gli spettatori per proiettarli
nel mezzo di un’atmosfera virtuale che grazie ad alcuni effetti
software applicati, si mescola con la realtà circostante.
My full CV at http://www.chiarapassa.it/Artisticprofile.html
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